Swedenchevron-down_icon
  • Austria
  • Belgium
    • Flemish
    • French
  • Canada
    • English
    • French
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
    • German
    • French
    • Italian
  • The Netherlands
  • United Kingdom
  • United States

Unilever



"För oss är det viktigt att minska matsvinnet och säkerställa en mer hållbar framtid. Som en av världens största livsmedelsproducenter har vi åtagit oss att vara en del av lösningen genom att minimera matsvinnet i hela vår värdekedja. Dessutom arbetar vi hårt för att öka medvetenheten om frågan genom våra varumärken.

Vi vet att datummärkningen kan vara komplicerad och att bra mat slängs i onödan som ett resultat av detta. 'Ofta Bra Efter' är en viktig kampanj som kommer att bidra till att utbilda och vägleda konsumenterna att göra mer hållbara val och minska matsvinnet. Vi är glada och hedrade över att få vara en del av det här arbetet."


Charlotte Severed Leijonmarck, 

Nordic Marketing Manager Foods




VILL DU OCKSÅ VARA MED?


Just nu vill vi komma i kontakt med fler producenter som vill ta kampen mot matsvinnet och delta i Europas största datummärkningsprojekt. Tryck på knappen nedan och fyll i formuläret så kontaktar vi er!