Swedenchevron-down_icon
  • Austria
  • Belgium
    • Flemish
    • French
  • Canada
    • English
    • French
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
    • German
    • French
    • Italian
  • The Netherlands
  • United Kingdom
  • United States

Danone


"Too Good To Go's kampanj Ofta Bra Efter passar perfekt ihop med vår företagsvision: Danone, One Planet. One Health. Vi anser att människans hälsa är nära kopplad till en hälsosam planet. Detta synsätt har länge varit en del av Danones DNA och återspeglas i vårt omfattande engagemang för miljön och samhället. Vi kan inte acceptera matsvinn - inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv utan också ur ett etiskt och miljömässigt perspektiv. Därför har vi satt upp ett globalt mål att minska matsvinnet med 50 % i hela Danones värdekedja fram till 2025. Den nya kampanjen Ofta Bra Efter i de nordiska länderna är en viktig byggsten i vår verksamhet mot matsvinnet."

- Susanne Knittel, Danone Corporate Affairs Norden och Baltikum


Susanne Knittel, 

Danone Corporate Affairs Norden och Baltikum



VILL DU OCKSÅ VARA MED?


Just nu vill vi komma i kontakt med fler producenter som vill ta kampen mot matsvinnet och delta i Europas största datummärkningsprojekt. Tryck på knappen nedan och fyll i formuläret så kontaktar vi er!