Danone
"Too Good To Go's kampanj Ofta Bra Efter passar perfekt ihop med vår företagsvision: Danone, One Planet. One Health. Vi anser att människans hälsa är nära kopplad till en hälsosam planet. Detta synsätt har länge varit en del av Danones DNA och återspeglas i vårt omfattande engagemang för miljön och samhället. Vi kan inte acceptera matsvinn - inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv utan också ur ett etiskt och miljömässigt perspektiv. Därför har vi satt upp ett globalt mål att minska matsvinnet med 50 % i hela Danones värdekedja fram till 2025. Den nya kampanjen Ofta Bra Efter i de nordiska länderna är en viktig byggsten i vår verksamhet mot matsvinnet."
- Susanne Knittel, Danone Corporate Affairs Norden och Baltikum
Susanne Knittel,
Danone Corporate Affairs Norden och Baltikum
VILL DU OCKSÅ VARA MED?
Just nu vill vi komma i kontakt med fler producenter som vill ta kampen mot matsvinnet och delta i Europas största datummärkningsprojekt. Tryck på knappen nedan och fyll i formuläret så kontaktar vi er!